American Crime

Igår när jag var på stan så hade jag inte fått tillbaka pengarna än från Elgiganten, hoppas de kommer snart? .. Men iaf, hittade singstar på Åhlens, R&B hette skivan!! :) .. Så idag blir det till att testa stämmorna ;) ..

Usch, igår köpte jag en film som Julia sa att jag måste se "An american Crime" , verkligen en hemsk film, tårarna bara rann på mig!! Och det värsta var att den var helt 100% sann, allting som vittnen sa i filmen var hämtat från polisprotokoll, det är ovanligt.. Uscha..

Om American Crime:

Sommaren 1965 lämnade ett par cirkusarbetande föräldrar sina två unga döttrar i god tro hos den ensamstående hemmafrun Gertrude Baniszewski i Indianapolis som lovat att ta god hand om dem under sommaren för 20 dollar i veckan. De hade aldrig i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig vilka vidrigt ondskefulla dåd som skulle drabba deras döttrar i familjens källare när dörren stängts bakom dem. Baserad på en sann historia.



Recension American Crime
An American Crime skildrar singelmamman Gertrude Baniszewski och hennes vidriga brott mot både hennes egna barn och ytterligare två som hon gått med på att ta hand om. Gertrude behöver pengar och bestämmer sig 1965 för att ta hand om två barn till, utöver sina egna sju. För 20 dollar i veckan tycker hon att hon kan ta hand om någon annans ungar. Tyvärr kan hon inte det och vad som följer är en mardröm...

Den är värkligen hjärtekrossande, värsta är ju att den faktiskt är sann .. Visst, nånting e påhittat, men det märker man vad det är som är påhittat, för i princip allt beskriver vittnena..  USCH, kolla trailern! .. Stackars barnen.. De kan inte må bra i dagens läge, för lever borde de flesta ju göra .. Typ 50 år.... usch ,, jag förstår inte hur man kan göra sådär mot någon annans barn!!!

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0