Operationen - i punktform.

Ja som sagt var så opererade jag mig i onsdags, och det tänkte jag berätta lite om nu när jag har orken att hålla koll på min kropp :-P ..

1 . Dagen började med att jag gick upp och duschade med DesCutan, efter det så satte jag mig och väntade på att få åka iväg, fick inte äta mat då. Sen så åkte vi vid 7 tiden på morgonen, mot Ludvika Lassarett!!
2 . Vi kom dit, och fick sätta oss i väntrummet, efter det så tog det ca 40 min innan någon kom och pratade med oss.
3 . Sen kom en Narkos Sjuksköterska som satt och berättade alla olika sätt.
a) Söva ner mig,
b) Ryggbedövning , sömnmedel , lugnande,

jag valde ryggbedövningen och det eftersom hon sa att det var det bästa i mitt fall. Sen fck jag vänta mer ..
4. Efter att jag väntat ett tag så kom doktorn och hämtade mig och gick igenom operationen, sen fick jag vänta ytterligare .. Blev bara mer och mer nervös!! ..
5 . sen till slut så kom de och hämtade mig!!! .. så fick jag gå till operationsrummet, och där såå fick jag lägga mig på en massa varma saker, och så gick sköterskan iväg och hämtade saker (hon som skulle vara med mig hela tiden och svara på nmina frågor!) då såg jag lampan i taket, och de höll på att lägga fram saxar, då började tårarna rinna, sen kom hon och skulle sätta dropp, jag som aldrig gjort det förr!! (en gång, när jag var 3 eller nått) Sen gav hon mig lugnande eftersom jag var så ledsen, för de skulle ju köra in en nål i ryggen på mig, det gjorde ont!! .. Men jag överlevde ju tydligen! ;-) .. Sen så började de, jag tjålade på som jag vet inte vad, sen så somnade jag.
6 . När jag vaknade så höll de på att sy ihop mig, sen fick jag rulla ut på uppvaket och låg där i 3 timmar!! :-) .. fick inte plocka ur nålen ur haden förens jag kunede gå, så jag gick.. sen fick jag inte åka hem förens jag kunde kissa, så det tog ett tag .. men jag kunde det .. så pratade vi med doktorn sen åkte jag hem!! ..

Sååå gick det till! :-) ..

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad e d får operation? Låter läskigt :/

2008-05-23 @ 20:00:36
URL: http://tusselina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0