Dagens nr 1

Jag har setat och velat fram och tillbaka på vad som ska vara min dagen nr 1, och nu har jag äntligen kommit på vad det är .. Det är så självklart Linas Kvällsbok , den filmen är nog den roligaste jag sett på evigheter, var tvungen att titta på den idag och då kände jag "Det här e dagens 1a" så då fick det bli det! :) .. Jag har även båda böckerna, 1an och 2an! .. Måste nog sätta mig ner och börja läsa den, eftersom jag tycker så skaprt mkt om filmen kanske böckerna är dubbelt så bra?? Julia sa iaf att de var bra.. Hoppas!! Ska slänga mig i sängen och börja läsa bums efter att jag gjort klart detta inlägg!

Lite info:
15-åriga Lina går i nionde klass och bor i radhus med sin familj i Rödköping (så kallat Dödköping). Fortfarande är hon både okysst, oerfaren och har oskulden kvar. Detta vill hon ändra på och blir ihop med den äldre Danne trots att hon egentligen inte gillar honom, utan mest för att passa in bland sina kompisar, den snygga och populära Thea och den alternativa men våpiga Carro. Lina är övertygad om att Thea och Carro bara är med henne för att se bättre ut i jämförelse. I hemlighet är Lina förälskad i Ivar, en nyinflyttad sjundeklassare med vildvuxet hår och manchesterbyxor som bor på en husbåt med sin alternativa familj och som dessutom sjunger i kör. Lina och Danne dejtar och har fumliga och trevande sexförsök men Lina känner sig blyg, frigid, dum och ensam.





Super kul film alltså! :) ..  finns tyvärr ingen trailer ute på youtube, så det fick bli ett roligt klipp från filmen istället. Men jag tycker inte att det ska göra någon skillnad. Hyr, ladda ner, köp gö va faen du vill.. Bara dú ser eller läser den!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0