Atopisk Handeksem.


"Personer som haft böjveckseksem (Atopisk eksem) som barn, i armveck, knäveck eller på kroppen, löper större risk än andra att som vuxna få ett handeksem, även om eksemet på kroppen för länge sedan är läkt. Deras hud är mer känslig än hos andra för hudretande ämnen och upprepande våtkontakter. Våtyrken inom sjukvård och restaurantbranschen är utsatta. Direktkontakt med matvaror, hantering av frukt, potatisskal, grönsaket, kött och fisk m m ligger ibland bakom besvären."

Jag lider av atopisk handeksem som troligtvis kommer att finnas kvar på kroppen för resten av mitt liv. Jag har även (Troligtvis) fått flera allergier i samband med detta samt att på mitt senaste läkarbesök så fick jag veta att i princip allting jag rör vid utan att ha hanskar på mig blir mina händer allergiska mot. Även att mina framtida barn kommer säkert också att få dessa besvär, om inte ännu värre besvär. Bilderna är tagna på mina händer idag, de är i det finaste stadiet då det sett mycket mycket värre ut. Det dröjer nog inte länge innan de ser ut så igen, eftersom de är just den årstiden nu! Nu vet ni någonting nytt om mig som vissa säkert inte tidigare visste! Men jag e inte bitter! Det finns dom som har det värre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0