- host, host!!


Jag är en människa med otroligt lågt immunförsvar, jag hinner knappt bli frisk innan jag blir sjuk igen. Så nu har jag setat och läst på vad man ska göra för att höja immunförsvaret, man ska vara ute och få frisk luft, äta c-vitaminer(?) och så ska man inte röka, dricka och så ska man äta så lite socker som möjligt. Det låter typ som när man ska gå ner i vikt, haha!!

Har ni tänkt på hur ni ser ut när ni hostar??
Man börjar med att spärra upp näsborrarna, sedan rynkar man ihop panna och börjar kisa med ögonen. Efter det formar man tungan så den blir som en tunnel samtidigt som man lägger spetsen på undeläppen och så formar man munnen till ett O innan man slutligen hostar. Allt detta sker på bara några sekunder men tar otroligt mycket längre tid att förklara, och tack vare av att det bara tar några sekunder för allt detta att ske så tänker man oftast inte på hur man ser ut eller hur det går till.

Hur många var det som började forma ansiktet efter mina instruktioner under tiden som ni läste det ? ;)


Kommentarer
Postat av: Tessa

Beskrev mer en nysning i början där..:)

2010-02-10 @ 15:06:39
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: bra de (: synd att min dator är så pass seg så knappt sims två funkar, måste köpa nyyy! :)

2010-02-10 @ 16:10:56
URL: http://sofiasunk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0