En tråkig Madde och hennes tråkiga liv!

Även jag har trillat in i en sådan där bloggsvacka, finns ingenting i mitt liv som kan intressera er.. Fotar knappt någonting alls just nu, noll insperation. Och jag är nästan aldrig hemma heller längre, är alltid hos kompisar. Och där/då har man inte tid att blogga, så den här bloggiloggen har fått lidit.

Idag började jag iallafall att sy min första Tilda docka och jag har sytt klart alla kroppsdelar, imorgon ska jag stoppa hon och sy ihop alla delar samt fixa hår och kjol. Otroligt roligt att pilla med, men det tar så otroligt mycket med tyg till själva klänningen. "Huden" behövs det inte så mycket tyg till, men till klänningen och allting. Tack mormor för att du sponsrade med tyget, plus att jag köpte ett rutigt "pyjamas" tyg.. Men jag tror allt att jag lär dra en ny repa och leta tyger. Men visst borde det väl gå att ta tyg från t.ex. trasiga kläder som annars ska slängas? Vad gör det för skillnad egentligen liksom!?

Jaja, ska fotografera imorgon så ni får se min Tilda färdig,
men kan slänga in original-mallen/bilden som jag följer!


Stal bilden från Sandras facebook, ganska passande med tanke på att det är den dockan som jag har framför mig när jag tycker att det blir knepigt. Fast det har gått riktigt bra, Sandra är super duktig på att lära mig! Du får väl slå mig på fingrarna Sandra om jag inte fick ta bilden =)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0