En Styvmors Dagbok

Tjabba tjena!!
Så var det måndag och en ny vecka, på fredag får jag höstlov.. Kuljul!! Mhm!! .. ska snart gå ner och slänga över kläderna från tvättmaskinen till torktummlaren, sen blir det till att koka ihop någonting med köttbullar, korv och bacon hade jag tänkt mig.. Kanske bandspagetti till, vet inte riktigt än .. Får se vad jag lyckas koka ihop, mhm. Mamma brukar iallafall göra någon såndär röra, fast inte med dessa ingridienser då.
Först tänkte jag göra hemmagjord pyttipanna men vet liksom inte rikigt vad man kan ha till så skiter i det för den här gången..


Sitter för övrigt och läser boken "En styvmors dagbok" av Fay Weldon, en såndär 10:- bok från Dollar store som än så länge är värd pengarna! Det är lite trögstartad och lite rörig men den är bra.. Faktiskt!! Handlar om Sappho som en gång i tiden var barnvakt hemma hos ett par, sedan dör mamman och hon slutar jobba där och tänker inte mer på det, ett par år senare träffat hon pappan igen och blir kär och gifter sig. En dag står Sappho på sin mor Emilys tröskel och lämnar över en kasse med dagböcker och uppmanar Emily att inte läsa dem, vilket Emily såklart gör.. Har ni inte läst den så gör det med en gång, ganska rolig faktiskt!


För övrigt så klarade jag matteprovet i fredag, är jag bäst eller!?
Nu är det bara till att plugga för att göra om första provet, haha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0