Morgonen ur någon annans synvinkel.

Hejsan alla Maddes läsare. Nu ska jag berätta om min hemska morgon med Madde. Kring tio väcktes jag ur min skönhetssömn av denna tokiga människa som kommer in och pratar med mig med gäll röst. Det enda jag tänkte var "håll snattran!" Men jag lät henne hållas. Hon satte på mig kopplet medan jag stod och gjorde morgongympa, hårt att vara hund. 


Sedan gick vi ut, jag skvätte runt på alla stenar och stolpar för att visa alla andra hundar på gatan att jag är vaken. Sedan vände jag vid soptunnan och började traska mot dörren. Plötsligt tog kopplet slut och jag kände motstånd, vände mig om och där står den där Madde och ser så glad ut och säger att vi ska gå åt andra hållet. "GLÖM DET!!!" Sa jag, det regnar ute och jag blir blöt. Men människan var envis och gav sig inte. Så jag gick motvilligt med. Lagomt vid grannhusets slut tyckte jag att Madde blivit tillräckligt rastad så jag vände på klacken igen. Men hon fortsatte, dryga människa. Så jag spatserade tappert med i förhoppning om att snart vara tillbaka i värmen. Ack så fel jag hade. 

Först släpade hon med mig upp på elljusspåret men där kom det en rival, läskigt stor och lös. Hade ingen chans att visa hur matcho jag var för att jag hade koppel. Egentligen blev jag skiträdd för den hunden men tror jag lyckades avstyra det hela med mina fräna moves. Madde vände med mig (för första gången, awesome!) så nu skulle jag äntligen komma till soffan. Fel nummer två.. 


Hon släpade med mig till cykelbanan, men då blev jag tvär och satte mig ner. Ville inte gå nå mer. Men den där envisa åsnan till hundvakt jag hade fortsatte att envisas med att vi skulle fortsätta gå. Så vi gick. Och vi gick. Och gick.. Jag kan fortsätta i all evighet! Men så plötsligt.. VÄNDE VI!!! Efter en tur på allt som allt 46min så var vi äntligen hemma i soffan, ska aldrig mer lita på det där fruntimret när vi går ut igen. 


Legat utslagen i soffan ända sedan vi kom hem. Hemska människa, hemska hemska människa. 

Puss och kram // Mille. 


Kommentarer
Postat av: MATILDA

söt :)!

2014-04-08 @ 16:21:35
URL: http://matildays.forme.se
Postat av: l

va sööt

2014-04-08 @ 22:55:33
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0