Putsa glasögon och förbered dig på läsning.

Just nu ligger jag och grisar och sover i min sjukt underbara säng under veckans första sovmorgon! Så välförtjänt! Så för att det inte ska eka tomt här (som det gör allt för ofta.) även fast det egentligen inte finns några läsare mer än familjen. Så har jag valt att det är dags för ett sånt där onödigt-vetande-inlägg. Nämligen 10 saker som ni kanske inte visste om mig! Visst känner ni hur intresseknölarna börjar växa och nyfikenheten tar över? Bra för här kommer dom! Ej i någon som helt avgörande ordning!  


1. Jag har en enorm kärlek gentemot strumpor, av alla dess slag. Älskar strumpor! Har en koffert fylld med strumpor, dessutom har jag nån dille på att byta strumpor ca tre gånger om dagen (ibland mer, ibland mindre.) beroende på vad jag gör och hur dom ser ut. Tokigt värre eller hur? 

2. Jag älskar att prata (oj vilken chock va?) men det finns en sak med den ekvationen som felar. Jag AVSKYR att prata i telefon, speciellt med nya människor. Ändå så har jag hittills denna månad ringt 178 minuter. Då endast räknat det jag har ringt upp, rätt så lite men ändå oerhört mycket för en person som avskyr telefonprat. 

3. Jag är urusel, och då menar jag verkligen urusel, på att laga mat. Har en paradrätt som jag lärde mig strax innan jag flyttade hemifrån. Det spelar ingen roll om såsen skär sig eller liknande, den kan man i princip aldrig misslyckad med. Men allt annat är jag värdelös på! på riktigt. Inget hemmafrusmaterial jag inte. 

4. Någon gång i mitt liv ska jag ha gett ut en bok, oavsett om jag själv framkallat den eller ett bokförlag. Men det ska minsann finnas en historia skriven av mig inbunden i min bokhylla. Om vad och när har jag ingen aning om. Men det ska. 

5. Min plan med yrkeslivet ändras allt som vädret ändras, men målet är detsamma hela tiden. Jag ska bli en av höjdarna! Måste dock först och främst lyckas ta mig in på ett kontor för att detta skall lyckas, spenderat ett år snart på golvet. Någon som vet någon skrivbordstjänst som är ledig? 

6. Jag ska ha fem barn. Japp du läste rätt, fem stycken. Då kan man ju undra varför jag inte redan påbörjat det målet med tanke på att jag är hela 22 år gammal, man lär ligga i(höhö). Men med detta menar jag alltså tre stycken biologiska barn och två adopterade. Hur det blir vet jag inte, man måste ju gå igenom både det ena och det andra för att ens hamna i kö för adoption, men det ska jag väl lyckad klara av? 

7. Jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt och jobbigt att vara ensam, det ska vara liv och rörelser kring mig hela tiden! Då mår jag gott! Men det är ju någonting man inte riktigt har så stor kontroll över. Så jag håller på att lära mig att leva med tystnaden, dock är jag mest nöjd i världen som sagt när det är liv och rörelse kring mig. 

8. Som ett extra tillägg till punkt sju men ändock en egen punkt. Så för att tackla de allra ensammaste dagarna och tystnaden så har jag allvarligt övervägt att införskaffa mig ett litet akvarium och någon fisk (dah!). Inte för att fiskar kan tala, eller gör så värt mycket liv av sig, men de finns. Dock är mitt största problem med detta att jag har ingen aning om vart jag ska få plats med ett akvarium hemma, mitt på vardagsrumsbordet kanske? 

9. Jag lever mig in något så galet mycket i böcker. Speciellt Katarina Von Bredow. Hennes böcker går rätt in i hjärtat, nästan så man tror att man själv varit med om sakerna under böckernas gång då de gestaltas så oerhört bra att det berör en ända in på djupet. 

10. Jag är helt tvärs emot alla andra normala människor. Mina favoritsysslor är att skrapa bilrutor från is, göra rent toaletter, tvätta och diska samt alla andra sådana saker som kan få en annan att sucka högt. Helt galet vad roligt jag kan ha de när jag sysselsätter mig med sådant! Det har blivit ännu värre sen jag flyttade hemifrån då det är de enda jag har för mig på ensamma tråkiga dagar. Dock finns det ju självklart dagar då jag suckar minst lika högt som alla andra, men definitivt inte lika ofta. 

Jag är inte riktigt som alla andra, men det är jag sjukt stolt över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0