Årsresume 2015

Nu lider 2015 mot sitt slut. 
Det kom med buller och bång, fart och fläng. Haft två härliga terminer tillsammans med två härliga skolor. Det har varit massor med skratt och gråt under året som varit. 

Januari:
Här var det mycket vänner, familj och jobb. Åkte även på mitt livs första kryssning. Mamma och pappa hämtade hem sin hund Vera. Började dricka kaffe.

Februari:
En månad som var full med jobb, jobb och återigen jobb. Hann dock med att gå på lite bio och vara sjuk. 

Mars:
Här renoverades min hall i lägenheten. Det var även en massa smink och lockigt hår denna månaden, samt att jag klippte av mig de mesta av håret och färgade det svart svart svart. 

April:
Månaden då jag och Johan blev vi. En ganska så snurrig och händelserik månad, med mycket oro och funderingar. Men ack så bra resultat! 

Maj:
Med buller och bång så vände jag mitt liv upp och ner. Jag flyttade till Johan, blev hundägare och husägare och extramamma och allt som hörde till. Jag lämnade min underbara lägenhet bakom om mig med sorg i hjärtat. 

Juni:
Lämnade ifrån mig nycklarna till lägenheten, slutade jobba på Park, hade influensa nästintill hela månaden. Gick på massor med mediciner som gjorde att jag varken fick köra eller dricka kaffe.  I och med det så slutade jag helt med kaffe. 

Juli:
Här fyllde jag 24 år, badade hundar pga av värmen. Var på Ludvika festen. Skrev många inlägg på beställning, kärade ner mig i en Loka smak. Tog årets bästa fotografi. Bakade, var på sportys. Hade ögoninflammation. Bejakade min dubbelhaka. Hade Melle och Tilla på övernattning. Började med min WTJ bok. 


Augusti:
Vi hade Niklas och hundarna på besök en massa. Johan hamnade på sjukhus. Vi åkte till Uppsala med hundarna. Jag köpte nya springskor än en gång. Fixade en massa här hemma. Började youtuba. Hade Harry Potter maraton. Cyklade en del. Jag badade för första gången i år. Melle och Tilla sov över än en gång. Började med planning då jag fick min Color Crush av älsklingen i försenad födelsedagspresent. 

September:
Jag köpte mina vinterskor, första någonsin. Jag berättade att jag alltid har ägg och toalettpapper hemma. Jag blev tokig i My Little Pony. Jag blev lite mer seriös med youtube. Olga flyttade hit. Jag skaffade mig min iPhone 6 gold. Träffade Elins hund Tyson för första gången. Gjorde om i farstun. Jag började titta än ett år på unga föräldrar. Jag var sjuk(för ovanlighetens skull.). Jag bakade en del och världen var mysigt gul! Jag började på mitt senaste jobb med världens bästa barn! 

Oktober:
Månaden då allt började gå neråt. Fotade fina dimmiga mornar påväg till jobbet. Videos blev upplagda i krystat tillstånd. Johan jobbade mycket. Någonstans här blev jag väldigt nere, allting kändes värdelöst mer eller mindre. Johan, barnen och hundarna fick mig att kliva upp på morgonen. Vi åkte till framtidsmuseet, dagen efter vaknade jag med vattkoppor och efter detta började en oändligt dålig historia ang min hälsa och mående. Såg dock världens bästa Insidan ut och blev glad i två timmar. 

November:
Här la jag all min energi på jobbet då Johan var borta mycket och mitt mående var i botten. Fick reservplats på skolan. Jag besökte sjukhus, fick inflammerade lymfkörtlar. Kunde knappt gå. Positivt nog så blev jag av med mina sömnproblem denna månaden. Sov mer än vad jag var vaken. Hade en Olga bredvid mig var jag än var då hon vaktade mig dag som natt när Johan var borta då jag var nere. 

December:
Började spela mycket mobilspel. Bloggade väldigt lite i början då de var kämpigt med allt. Frosten kom. Jag började spela Sims och livet började sakta bli bättre. Jag slutade på dåvarande jobbet och tog jullov. Olga åkte till Örebro ett tag då hon löper. Det vart julafton. Sen kom barnen, de har varit här sedan 26 dec. Idag åkte Tindra hem till sin mamma men Theo är kvar. Blev sjuk än en gång två dagar innan julafton, fortfarande sjuk. Besökte sjukhuset och fick syrgas då luften tog slut i lungorna efter ett hostanfall. Började fixa kalendern så den blev mer personlig. Fick världens bästa/värsta dag. (Fortfarande inte hunnit/orkat skriva om de bra!) och allt börjar minsann ordna upp sig. 

Jag är fortfarande sjuk, sover dåligt igen. Dock pga att jag sover i 70 graders vinkel på nätterna tack vare lungorna. 

Tusen tack alla inblandade för att ni gjort mitt 2015, på både gott och ont. 

Men jag är säker på att mitt 2016 kommer vara tusen gånger bättre! 

Kommentarer
Postat av: E

Sims does everything better!😏 happy new year love! Hope i see you soon 😘

Svar: Yes it does! 😍 and we will my dear!
Madelene Holmström

2015-12-31 @ 23:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0