Ett par efterlängtade ord.

Detta inlägget har varit efterlängtat, av både er och mig. Funderat länge och väl på vad jag ska skriva, hur. Men så insåg jag att det är bara att skriva från hjärtat. Det blir som det blir och då är det från hjärtat dessutom. Bra va! 
 
Så på senaste tiden har det hunnit hänt mycket, otroligt mycket dessutom. 
 
Jag har träffat någon, önskar dock att hur hade varit helt annorlunda. Men hjärtat vill vad det vill, för första gången lät jag det styra även fast det stack i andras ögon. För cirka en månad sedan så insåg jag och min dåvarande bäste killkompis att vi var kära i varandra. Det bara hände, en himlastormande stor kärlek som bara välde in. Vi kom överens om att vi skulle ta det långsamt och inte jäkta någonting. Dock gick det inte riktigt som planerat det heller. Så från och med veckan som kommer nu så har jag en ny adress. Byte av kommun. Hela köret. Varför vänta när någonting känns så himla rätt? 
 
 
Det mesta av mina möbler och saker är flyttade. Det är några saker kvar i lägenheten som ska hämtas. Som oftast när man flyttar ihop så börjar man ju renovera, dock på hans villkor, så först ut blev vårt sovrum. Det var orange från början på väggarna. Så det stack i ögonen när man vaknade, haha. Men nu är det grått och jätte jätte fint. Listerna är vitmålade samt panelväggen. Det var tidigare betsat. Så vårt nästa projekt är barnens sovrum. Vilket är tusen gånger svårare, vi har tänkt och tänkt om tusen gånger. Än är vi inte alls färdiga med hur det ska se ut, dock har vi en tidspress på deras rum så vi måste besluta oss väldigt snart. 
 
I och med detta beslut så blev jag även med hund, en "liten" kille vid namn Charlie. Han fyller snart ett år och är nästintill lika lång som mig när han står på bakbenen. Än har han inte vuxit färdigt. Då Johan börjat nytt jobb så innebär det att jag är själv hemma somliga dagar och nätter, promenader är då ett måste. Så jag och Charlie knatar och går för fulla muggar. 
 
 
Sist vi gick trampade jag ner i ett kärr till knäna, vad gör man inte för djur? Han är en östsibirisk laika, huligan om ni frågar mig! Haha nej då, bästa lilla plutt Charlie! ♡
 
Har även träffat varandras familjer samt att jag träffat barnen, som det verkar är vi båda accepterade av de olika parterna. Underbart! Igår var vi vid min kärleks mor och hämtade lite möbler och sådant då hon ska flytta till mindre. Så igår premiärgrillade vi, dock åt vi inne då det hann bli så rått. En sån karl jag har! 
 
Nu är vi påväg ut till mina föräldrar på mat, sedan vidare. Till veckan töms min älskade lägenhet, den har gjort sitt. Sorgligt men detta nya äventyr är på tok för spännande för att inte ta emot. Äventyret av att vara sambos! Galet spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0