När allt känns fel..

Hejsan kära vänner. 
Den här dagen har gått allt annat än som planerat. Jag har kämpat ganska så länge nu med att vara positiv, hålla huvudet högt. Inte låta mitt värdelösa immunförsvar påverka humör, men till vilken nytta? 

Jag har ätit C-vitaminer, druckit blåbärssoppa. Alla möjliga knep och trix för att hjälpa immunförsvaret, men det vill inte vara min kompis. 


Jag startade dagen som jag alltid gör, med huvudet högt. Kom hem med huvudet mellan fötterna. Sovit mer eller mindre sen jag kom hem, orken har blåst bort. Jag orkar inte hålla ihop mig när kroppen mår såhär. Jag minns snart inte hur min röst låter då jag varit kass i halsen så länge nu. Rösten försvinner allt mer. Låter som jag är i målbrottet. Det är inte roligt längre. Så blir en dag på soffan imorgon med Johan och Theo då dom också är dundersjuka. Varför ska de vara så, när de är över 20 plus grader utomhus i skuggan!? 

Ska försöka få mig en tid hos doktorn imorgon då jag testat allt som man kan testa hemifrån nu. Strepsils hjälper inte ett dugg, tungan blir bara gul och full i blåsor av syrligheten. Halstabletter hjälper inte. Hostmediciner hjälper inte. Allergimediciner hjälper inte. Jag behöver hjälp. 

Därför har det varit rätt så dåligt här på bloggen, tycker inte om att vara negativ. Men det behövs en uppdatering, kanske blir såhär någon gång mer och då kan jag skrolla tillbaka och se vad jag gjorde denna gången. Som hjälper. 

Vi hörs imorgon!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0