#husdjurstag 2

Hello friends!

Så var det dags för husdjurstag nummer två i följden, denna gången kör vi med Doris!

1. Vad heter ditt djur? 

Hon heter som sagt Doris. 

2. Vad för sorts djur och vad för ras?

Hon är en katt, en bondkatt helt enkelt. 

3. Hur länge har du haft ditt djur?

Vi har haft henne sedan 4e juli 2016. 

4. Hur fick du ditt djur?

Jag hittade henne på facebook, printade och skickade till Johan. Fick till svar "Ska vi hämta henne?" Dagen efter satte vi oss i bilen och åkte och hämtade henne, hon var min 25 års present från Johan. 

5. Hur gammal är hon?

Hon fyllde 1 år de 8e april i år, alltså för 10 dagar sedan!

6. Nämn några knäppa grejer om djurets personlighet?

Som man kan läsa i förra hudjurstagen så har hon och Charlie en maktkamp här hemma om vem Johan tillhör. Så det är en massa uppochned vända Un här hemma. Hon är LIVRÄDD för vatten, ändå har hon alltid första parkett när vattnet rinner i kranen. Knäppa katt! Hon älskar att sitta med en på toaletten, hon springer alltid in först när man går dit. 

7. Vilka är dina favorit stunder med ditt djur?

Det finns en hel drös, men Johan har nog fler då hon tydde sig till honom redan från början, lika så till Theo. Dom är bästa vänner på riktigt dom, det märks ganska så tydligt när han är hemma.

8. Vad kallar du ditt djur?

Även här har kärt barn många namn, dock e dessa mer åt det negativa hållet då hon är en sur dam. Men Doris, Dorran, Dorridorran, Prinsessan på ärten, spott och fräs, Häxan Surtant, Surfia, Missan, Missen, Dooois. Och en hel drös till som jag inte kommer på just nu. 

9. Kan ditt djur några trix?

Hon kan vara jobbig, räknas det som ett trix? Haha nej då, hon är fenomenal på att försvinna snabbt, hon vänder i luften och är tillbaka på plats 1 om man föser bort henne eller lyfter upp henne och ska sätta henne på ett annat ställe. Hon kloar faktiskt INTE, endast om hon blir rädd.

10. Vad betyder din relation med ditt djur för dig? 

Ja åter igen, vad betyder det inte? Jag är en djurälskare som jag skrev tidigare. Hon är min primadonna även om Johan är nummer ett i hennes ögon. Livet voret otroligt tråkigt utan henne om vi säger så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0