Vad är snacks day?

Hello friends! 

Torsdag för denna vecka och ledig dag, vad mycket (eller lite?) jag kommer hitta på idag! 

Men först ut vill jag förklara begreppet snacks day som jag skrev om tidigare i veckan. Som vi alla vet så håller jag på med min viktresa som går kalas, men för att den ska gå kalas innebär ju detta självklart att jag inte kan vräka i mig hur mycket som helst eller vad som helst. Där kommer snacks day in. 

Alla behöver en godis dag, en frossar dag, ja ni fattar. Jag har valt att lägga denna dag på tisdagar. Många tycker jag är knäpp och att denna dag ska infalla på lördagar. Men för mig har aldrig lördagar fungerat, då har det fortsatt in på söndagen. Nej jag valde tisdagen, det är dagen efter veckans längsta dag (enligt mig) och man har nästintill hela veckan kvar att ta sig igenom. En perfekt dag för gotte! 


Men i och med detta betyder det inte att jag vräker i mig så det står ur öronen på mig när jag är färdig, inte heller betyder det bara godis eller så heller. Nej, tisdagarna är för mig dagar då jag inte bryr mig lika mycket. Men jag släpper inte tyglarna helt! 

Känner jag för att ta två portioner av maten den dagen, så gör jag det! Känner jag att jag vill ha popcorn och titta på film på kvällen, så gör jag det! Känner jag för att plocka fram en liten skål chips, så gör jag det! 

Ibland blir det så lite som en rad choklad, ibland blir det ingenting alls. Det beror helt på mitt humör och vad jag är sugen på. Lika så att än en gång så har jag valt att sluta dricka Coca-Cola vilket jag lyckats med två gånger förr. Jag tar de en månad i stöpet, vill jag låta bli längre ja då gör jag det. Men det är mest för att Coca-Cola är min stora last i livet. Men istället så gör jag mig en flaska med fanta i sodastreamern. Här har jag satt tyglar på mig att jag inte får göra hur många flaskor som helst, då tappar det sin betydelse. Men jag kan pinsamt nog lätt dricka en flaska Coca-Cola själv om dagen. En flaska fanta är ca 1L. Så jag försöker dricka en halv till en hel, ibland mindre. Men aldrig mer än 1L. Då får jag dricka vatten, mjölk eller kanske lättdryck. Jag dricker så mycket vatten man ska om dagen, allt som oftast mer än så. Men det är det där sockerintaget som behöver kontrolleras. När jag inte dricker Coca-Cola så dricker jag i regel mer vatten och mindre annat. Heja mig! 

Så där har vi en liten förklaring till vad snacks day betyder för mig, hur viktigt det är för mig och vad det resulterar i slutändan. En kontrollerad Madde som har bättre koll på sockerintaget och som hjälper viktresan något så enormt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0