Jag är inte sjuk, eller?

Hello friends!

Så var det onsdag, redan! Halva veckan har nu gått, ännu mindre egentligen. Eller nej, halva. Denna vecka jobbar vi ju bara fyra dagar av fem. Skönt ändock att starta med en kort vecka, då jag varit sjukskriven som sagt mellan 30 maj - 18 juni. 
 
Än en gång hade jag tänkt tillägna ett inlägg till min underbara diabetes. Ni ska se att innan de här är färdigt så har denna bloggen förvandlats till en sådan blogg, där allt handlar om det. Men det är ju var mitt liv handlar om just nu, diabetes. 
 

Så lite som jag vill vara sjuk så måste jag ju ändå fortsätta att acceptera det. Fast jag vet inte om jag vill kalla det för att jag är sjuk heller. Jag har fått en släng av diabetes helt enkelt. För så länge jag håller koll på det hela och tar mina sprutor så är jag ju så frisk som jag kan bli. Eller något åt det hållet. 

 

Det här med att sticka i fingret börjar bli tjatigt och tröttsamt. Se på mig, jag gnäller redan efter tre ynka veckor? Efter tjugotvå dagar.. Men till mitt försvar är det mycket stick som tas, mellan 6-10 stick om dagen. Vissa mer! Som i söndags när jag tog denna bilden ovanför, det krävdes två stick för att få till det där värdet. Eftersom ibland när man sticker kommer det inte tillräckligt med blod. Eller jag har kanske för dåligt tålamod helt enkelt? Men ni ser ju skillnaden på dropparna. Det ena syns knappt! Så då får jag glatt sticka om. 

 
Måste ändå ha i bagaget att jag ändå får till det hela, det håller sig där det ska. Vissa dagar. Men oj vad jag saknar att få äta vad jag vill när jag vill... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0