Hur jag färgade löshåret..

Här kommer en förklaring till hur jag färgade löshåret, har inte själva utförandet på bild men skulle kunna ordna det om det var önskvärt..!

  1. Jag började med att jag räknade ut hur mycket löshår jag behövde. (Enklast är att sätta i löshåret i huvudet och på så vis avgöra vad som är rimligast.)
  2. Jag borstade det nogrant, inga tovor får finnas kvar.
  3. Plockade fram allting som behövdes, plastpåsar handdukar.. Allting!
  4. Plastade in handfatet då det gärna färgar av sig!
  5. Tog fram färgbomben (Se bild nedan, det är den med 500 på.)
  6. Sedan satte jag igång och kladdade. Massera noggrant in "färgen" även kring klippsen, annats blir det fula ränder och fläckar.
  7. Enligt färgbomben skulle man låta det verka 3 min, men jag lät det sitta i ca 15 min för att vara säker på att alla hårstrån sög åt sig färgen.
  8. Sköjde det NOGGRANT så att all färg kom ur, ordentligt!
  9. Tvättade det LÄTT med balsam, balsam drar egentligen ur färgen en aning men eftersom jag är så ljus i mitt hår ville jag inte att det skulle finnas någon lös färg kvar på löshåret utifall att jag skulle bli rödrandig i huvudet en regnig dag.
  10. La det i en handduk och kramade ur vattnet, försiktigt.
  11. Blåste det med hårtorken, när det började bli någolunda torrt så började jag borsta det samtidigt för att det inte skulle bli tovigt.


(Bild lånad här!) Jag personligen fick det av underbara Johanna!

Plattade det och satte i det i håret och klöpp efter önskad längd, dock är det lite för långt men det beror ju också på vart på huvudet man sätter det.. Det blir olika!! Så voila..


Som sagt var så är det bara att slänga in en kommentar om ni vill se mer "utförligt" hur jag färgar mitt löshår! ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0