DAG 1: Vem skulle du vilja vara för en dag?

Vem skulle jag vilja vara för en dag? Om jag fick välja hur som helst så vore jag nog hur många som helst, haha! Nej men om jag ska välja vem jag vill vara så tar jag och väljer en brutta ur en av min favoritfilm à la Disney och det är Alice i Underlandet!

Det skulle vara så sjukt fränt att ”trilla ner” i ett hål som leder till en helt annan dimension.  Att få dricka te med hattmakaren skulle ta priset! Speciellt om vi talar om den otecknade Alice. För då är det ju Johnny Depp som är hattmakaren, så då skulle jag nog allt sitta och sippa på en kopp te i all evighet tillsammans med honom, mhm!
 

Så skulle jag mer än gärna vilja träffa den där drottningen och sätta hon på plats! Haha vem skulle inte vilja göra det egentligen?
Så skulle jag spendera några timmar på svampen med Absolem och tala om allt och ingen och sitta och röka vattenpipa och puffa ut rök format som skepp à la Gandalf. Fast med facit i handen skulle jag passa mig för sådant som det står ”ÄT MIG” eller ”DRICK MIG” på då det kan få negativa konsekvenser.

Medan jag ändå var på de otecknade spåret så skulle jag ta den där katten Chessur och rycka några morrhår just för att han är så lurig och elak.. Morr..!!

Och den vita drottningen ska jag lära hur man sminkar sig, för det är inte snyggt någonstans att ha svart ögonskugga och illröda läppar till kritvitt hår och hy.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0