Katarina Von Bredow

Idag har Katarina Von Bredow varit här i skolan och haft föreläsning om hennes böcker och hennes liv och om hur hon har kommit på allt och alla karaktärer, hon har gett mig lite mer "kött på benen" över hur jag ska utveckla mina egna berättelser ytterligare ett steg mot "perfektionen". Samt att Julia även var här, hon hade tagit ledigt från sin skola i Borlänge för att komma och titta på Katarina, vilket min svenska lärare även berättade för Katarina när Julia var och hämtade en bok som Katarina skulle signera. Jag tycker att hon var super duper bra! Och jag totalt älskar hennes böcker, de är så otroligt verkliga.. Hon har verkligen lyckats med sitt mål, iaf enligt mig! När jag blir stor så vill jag bli lika stor som hon är, alltså känd! Hon skriver snäppet bättre än alla Harry Potter böcker (fast de ligger ungefär lika högt på skalorna för mig) Ni kan ju besöka hennes hemsida , www.katarinavonbredow.se/ där man även kan läsa lite om alla böcker hon skrivit!! Jag vet att många tycker att hon skriver "alldagliga" böcker, men om man läst alla hennes, och hört henne prata framför en så är hon inte så otroligt "alldaglig" som alla andra säger! Hon skrev boken "hur kär får man bli?" bara för att hon trodde att samhället ville läsa en "typisk" kärleks-historia.. Så man får läsa där om ett triangeldrama. 2 st tjejer som är bästa vänner, det finns ingen annan än varandra i deras ögon. Sen så börjar det en ny kille i klassen som båda blir hopplöst förälskade i . Den ena tjejen är en normal alldaglig tjej med massa små problem, och den andra får allt hon pekar på .. Vågar denne blyge lilla flicka erkänna för sin allra bästa vän att hon är kär i just det, samma kille ? ..  Jag tycker seriöst att Katarina Von Bredow är en av sveriges bästa ungdomsförfattare!! Och det står jag för! Jag frågade hon om hon skulle ge ut en ny bok, men hon hade inte hunnit skrivit riktigt så mycket som hon velat eftersom att hon fått barn , men till hösten skulle sonen börja dagis så då skulle hon skriva klart den, så jag väntar med spänning på en ny bok av Katarina till nästa år!!
Jag skulle kunna sitta och berätta flera miljoner sidor om hur jag uppskattar denna dag och hur bra jag tycker att hon är, men det är väl dags nu att skriva om hur dagen har sett ut?
Jadu, det började med att jag gick upp och hoppade in i duschen, kände mig som en Zombie (dessutom håller jag på att bli sjuk, IGEN) sen så käkade jag lite frulle. Sen så åkte jag och mammsen till hennes jobb, där jag väntade på att bussen skulle komma .. Åkte runt Bysjön som vanligt sen så i Nyhammar så hände det någonting nytt och lite mer spännande!! Julia klev på, på en ONSDAG, bara för att jag hade fixat så hon kunde ta ledigt från sin skola för att åka och kolla på Katarina Von Bredow med mig, det var trevligt som satan!! (ursäkta "svordommen") Sen så kom vi in till stan och klev av vid skolan så gick vi upp till klassrummet och började dagen. Svenska var först ut, men vi har typ data hela dagen eftersom vi håller på med jobb intervjuer, jag var med i den första gruppen som var arbetsgivare. Det var jätte kul att få klaga och kommentera! Julia satt inne i datasalen under tiden så det flöt på bra, vid 10tiden så gick vi till Aulan där föreläsningen började, den höll på i ca 1.30 h. Jag är inte besviken över att jag gick på den kan jag säga!! Hon pratade på bra och informerande så man märkte inte att det hade gått en timme ens innan hon var färdig, helt klart värt att se! Sen så gick vi upp igen till klassrummet och satt där i ca 15 min och gjorde ingenting! Sen gick vi och åt med Emmis och Sandra.. Och nu har jag setat här och skrivit i ca 15 minuter. Slutar om 1h, funderar på att säga till Solan att jag är sjuk och åka hem med 13.45 bussen, för jag har sååå ont i huvudet och trött och febrig, dessutom så sitter vi bara här framför dessa jävla datorer! Orkar inte sitta och bara glo, vill hem och börja skriva en berättelse!! Otroligt trött på skola för tillfället, men jag vet inte ens varför!!
Jaja, men nu ska jag spela lite spel här på datorn och ha tråkigt!!

image27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0