Att Få barn Vid 15 års ålder..

När jag var i Blge med Emma & Emmis i fredags så köpte jag två böcker, japp bara det .. Och de båda var från författaren Katarina Von Bredow, jätte bra författare!! .. Och den ena hette "Som jag vill vara" Handlade om en tjej som var 15 och blev gravid.. Lite handling;

Jessica är 15 år när hon mister sin oskuld och blir gravid. Omvärlden försöker övertala henne att göra abort, men efter mycket övervägande bestämmer hon sig för att behålla barnet. Pojkvännen drar sig undan i panik och hennes föräldrar förstår inte alls hennes beslut. Men hon finner stöd hos bästa väninnans mamma, som också hon väntar barn. Det blir ett möte mellan två kvinnor över generationsgränserna.

Katarina von Bredow lyckas få känslorna att spraka och vibrera från den första sidan till den sista. En bok att sträckläsa!

Och jag kan lova, JAG STRÄCKLÄSTE DEN! .. Otroligt bra bok med många känslor inblandade.. Jag har aldrig blivit så glad, ledsen, arg som jag blivit i denna boken, det känns jätte konstigt att känna sånna hr känslor över en bok .. Men men, helt klart värd att läsa!! :)


Kommentarer
Postat av: sanda

Du vet den där Gratis smink sidan alla pratar om? En ny har kommit upp och den heter Gratis Kläder! Vem vill inte ha gratis kläder? Alla vill! Bli medlem och få 50 startpoäng. När du fått 400 poäng kan du växla ut dom mot presentkort i JC,Ginatricot & H&M. Hur bra låter det inte?



Bli medlem här: http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=163

2008-08-24 @ 12:26:22
URL: http://eemotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0