Mitt egna pepparkaks hus!

Nu kommer guiden till hur ett Madelene Holmström-pepparkakshus blir till.


Detta behöver man.
1. Ett ihop limmat pepparkakshus.
2. En sprits
3. Non stop


Jag använde mig av
4 dl florsocker
1 äggvita,
samt hällde i en skvätt citron.


Sen var det bara till att börja då!! ..
Kan ju påpeka att göra den glasyren var det dummaste jag gjort!!!
Stenhård juh, höll på att pressa sönder händerna...
Kommer ALDRIG mer göra den glasyren,
även fast det var den som stod på kartongen..
Nej, härdanefter kör jag bara vanlig glasyr!


siktade lite florsocker över det och la ner de non stop som blev över,
la dit 2 pepparkakor så var jag klar!!

Såhär gjorde jag mitt pepparkakshus i år,
och kommer heller aldrig mer göra så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0