Oj oj oj då!

Haft besöksrekord idag, helt otroligt.. Kan det ha något med min syster att göra montrå? ..
Annars är ni väldigt gärna välkommna att stanna och fortsätta att läsa! ..
(Tack föresten syster för mitt besöksrekord, antalet bara stiger och stiger! Hehe)

Idag hade vi iaf en kärleksdag i skolan, och usch vad drygt och pinsamt det var! Man skulle testa vart gränserna till sitt revir gick och det var någon helt främmande person som skulle gå emot en, jag kände att hon inte ens behövde ta ett steg! Men hon fick stanna en meter framför mig iaf, sen fick vi vara i smågrupper och göra en pjäs, jag var homosexuell som blev mobbad av samhället.. Vi tog upp många viktiga frågor idag, och man fick sig sina tankeställare.. Men jag tror inte att samhället kommer att förändra sin syn på homosexuella, det är så insnöat att det kommer aldrig att gå.. Inte i ett sånt litet samhälle som vi har här, i Stockholm går det säkert jätte bra, men i lilla Ludvika sparkar de ju tillochmed folk för att dom är homosexuella , vilket jag tycker är helt fel! Vem man väljer att älska på fritiden påverkar väll inte jobbet? Och om man jobbar i butik så har man ju inte precis en skylt som det står "Hej jag är gay" på, hur ska kunde veta att just han/hon är homosexuell om man inte visar det för kunderna? Helt otroligt sjukt är det iaf..

Hoppas ni också fick er en tankeställare nu på hur samhället ser på homosexuella, tänk på att det är en människa man blir kär i , inte könet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0