Bio igår, Melvin idag! =D

Hejsan hoppsan!
Har just lagt Melvin för sin förmiddagslur, han slog upp de båda blå tio över sju imorse... Men vi har haft det jätte mysigt iaf! .. Dock när jag sprang maraton mellan mitt rum och Melvins så fick jag se i all hast att min kääära katt satt och kissade i min säng.. Så mitt i allt var det bara att slita ur sängkläder, springa och hämta mattschampoo och gnugga som en galning, samtidigt som Melvin låg i sin säng och gapade... Då orkade jag inte försöka tvinga  honom att somna om längre så då klev vi upp! ..
Och jag har nog åkt på en förkylning då jag var ute flera timmar i sträck här om dagen.. Imorse när jag vaknade så hostade jag massa sen kunde jag inte andas genom näsan, jippie! .. Men som tur är har vi en kort skolvecka.. Går bara mån-ons då det är brytdag på torsdag och vi är lediga på fredag.

Igår var jag och Melvin ute och gick runt byn!! Gick och kikade på julmarknaden men det var inget att hurra över så vi fortsatte.. Sen när vi kom hem var det bara att leka med honom tills det var dags för junior att sova.. Då lämnade jag honom hemma med mamma och pappa medans jag drog in till stan och gick på BIO med Therese, Jocke och Krille!! New Moon (Twilight 2) och guuuh vad bra den var alltså! Längtar tills jag kan köpa den och se den om och om igen! Fast Jocke och Krille tyckte inte om den.. Men det kan bero på att de läst boken, plus att framför oss satt det ett gäng småflickor, som för övrigt egentligen inte ens borde varit där inne då det var 15 års åldersgräns! och de satt och skrattade ungefär hela tiden.. Tillochmed till saker som inte ens var roliga eller ens menade att få folk att skratta.. Vilket var lite irriterande, så de kanske behöver en till chans att se filmen för att uppskatta den? .. Nåja! Jag träffade på Julia där också, hon var också på filmen och hon hade lånat den boken av mig så jag fick tillbaka den igår så direkt jag kom hem började jag läsa den! Har läst ca 100 sidor redan och hittills stämde filmen och boken överens ..

Oj vilken lång text det blev nu, men sånt får man ju också ta ibland!! =) Har tagit massvis med kort på lillkillen så jag hoppas att någon blev tillräckligt bra och tydlig!! Försökte få honom att skratta en miljon gånger men det fick väll sådär, han blundar på i princip alla kort.. Men är så söt ändå! ♥ Dock riktigt påfrestande då han börjat rest sig mot allting och knappa på dvd, video, parabolen.. Men han lär väl börja med det någon gång han med.. Haha!! Han har väl samma gener som sin syster! =D

Neej, nu ska jag slappa framför tvn och vänta på att törnrosa ska vakna, och att systeryster ska sms om när de kommer hem! =) ..

Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0