Intressant minnesota historia!!

Sitter här vid datorn och väntar på att Elin ska röka färdigt.
Köpte Desperate Housewives säsong 5 idag så vi håller på att kika på den.
Fick dessutom ett gäng med papper idag med någon tidnings artikel från 1930 om ett par släktingar som blev mördade i Minnesota som mormor och morfar ville att jag skulle översätta åt dem. Först tänkte jag faktiskt "Och vad är det här för skiit?!" men gud vad intressant det var! Har skrivit över det på datorn (På engelska då) för att kunna skriva ut så jag får kladda och skriva hur mycket jag vill på pappret iställt för på original papperna. Lite svårt att förstå vissa meningar då engelskan 1930 skiljer sig ganska rejält från engelskan i dagens läge. Men som sagt var, vilken intressant historia! Och vad små anledningar man har för att mörda någon..

Och att hålla på med detta, samt att vara med Elin i skolan om dagarna, gör att jag saknar skolan ännu mer!! Är det någon som har några roliga uppgifter från skolan eller från någonting annat som ni skulle kunna dela med er så jag har någonting att göra om dagarna för ett tag framöver?? Bara på skoj sådär!

Ja, vad mer har jag att säga? Inte så mycket.

Puss och hej, tack från en på-väg-att-bli-snorig tjej!

Kommentarer
Postat av: Emmis

svar; jaa och den var välldans lång :O haha

2010-08-30 @ 23:11:55
URL: http://flickanemmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0