Tankar och funderingar kring storbloggarna.

Det är ganska ofta jag har tänkt "Jag önskar min blogg var lika stor som storbloggarna så man kan tjäna pengar på samma vis som dom gör." men ju mer jag läser de inser jag att jag är tacksam med mina få läsare och låga status inom bloggvärlden.. För de har ju inget liv, de måste stanna vid i princip varje sten och sedan kuta tillbaka till huset för att blogga om den.. Hur kul verkar det?? Eller så måste de visa sig i princip nakna för att folk ska orka stanna kvar, de ska operera brösten, finnas på tidningsframsidor osv osv.
Visst det där med tidningsframsidor och stenfotograferingen skulle jag kunna leva med, ett tag. Men inte det där om att näcka, för jag vill vara ett bra föredömme. Nu skulle man vara stor och känd, men hur ska jag förklara mig för mina framtida barn då de hittar bilder på mig på internet?? Hur ska jag kunna bråka med mina syskons barn i framtiden när de ska ut och supa och slåss och hålla på, om jag själv gjort exakt samma sak med bildbevis på köpet?? Det är inte jag. Jag sitter hellre hemma och är morsgrisen och fegisen, för senare i livet så är det jag som kommer ha det bäst!

Nu menar jag ju inte att alla stor bloggare är sånna som är lättklädda och sånt, men majoriteten är det. Och den andra delen är sånna som fotograferar stenarna och sitter sedan hemma och bloggar om dom. Som super i princip dygnet runt för att ha fylle bilder att visa på bloggen. Bråkar med vännerna för att smutskasta de i bloggen så att läsarna ska ha någonting saftigt att läsa om..

Jag är hellre jag, tjejen med det röda håret och dragkedjan uppdragen till hakan. Tjejen som knappt druckit någon droppe alkohol alls (Och nu menar jag inte att jag aldrig druckit, för det står jag för att jag har gjort.), tjejen som kan hålla de privata bråken utanför bloggen, även fast jag mer än gärna skulle vilja bara skriva loss ibland. Jag är tjejen som tänker på framtiden.

När ska storbloggarna börja med det..?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra skrivet Madde=)

2010-05-02 @ 09:32:43
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Tänkvärt inlägg!

2010-05-03 @ 09:37:41
URL: http://matildabacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0