DAG 3: Vilken är din favorit film?

Min favorit film, oj! Jag har massor med favoritfilmer, så jag kanske kan ta en ur varje genre? Eller helt enkelt topp tio kanske? Oberoende ordning.

Letters To Juliette – En feelgood film, bra handling och bra skådespelare, och Italien. Kan de bli bättre?!

Kronjuvelerna – Också bra skådespelare och handling, otroligt bra gjord för att vara svensk. Och med det menar jag då att svenska filmer har tappat standarden på senaste tiden och är faktiskt dåligt gjorda.

Alice i Underlandet (Otecknade) – Den är så otroligt bra gjord, detaljer på detaljer, dock lite mörk men det är ju trotts allt Tim Burton som regisserat filmen så man kan egentligen inte vänta sig någonting annat.

The 10th Kingdom – Egentligen är det en 6h 57min lång ”tv-serie” som ändå är film, förstår ni hur jag menar? Otroligt välgjord även denna, när ena skivan tar slut vill man bums börja på nästa!

Bridget Jones Dagbok 1 & 2 – Detta är väl feelgood filmer om någonting, de skildrar verkligheten till i princip 100 % och så är den ju så otroligt rolig! Reneé Zellweger passar i rollen som Bridget som handen i handsken. Hört det ryktas om en trea??

Harry Potter filmerna – Har alltid varit ett stort fan av HP och kommer nog alltid att vara det. Även här är allting välgjort och relativt efter böckerna, vissa saker är helt omgjorda men det brukar man ju få räkna med ..

The Twilight Saga – Mhm, Twilight, New Moon, Eqlipse, Breaking Dawn. Otroligt bra böcker, otroligt bra filmer! Vad mer kan jag säga? Alla som gillar filmerna vet ju exakt var jag talar om.

Grinchen – Ojojoj, finns det någon bättre julfilm!?(Det finns de som ligger lika.) Jim Carrey i Grinchen, kan det bli bättre?! Komisk, underbar, äventyrlig och helt magisk film! Favorit sen jag var mindre!

The Back-Up Plan – Jennifer Lopez gör denna film lysande, så otroligt bra handling och komisk med en stor klick kärlek. Fylld till gränsen med roliga skådespelare och tokiga påhitt under tidens gång.

Water For Elephants – Ojojoj, här är inte Robert Pattinson som gör filmen, utan det är Reese Withspoon som briljerar! Den bruden är grym! Så som filmens handling och tja, de flesta andra skådespelare också för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0