Tjugo frågor.

Här kommer det en lista! Första inlägget på flera veckor utan bild. Men kan vara lite roligt med lite info också? Eller? 

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då? 

Jag vet ärligt talat inte. Om jag skulle välja SoA skulle de vara som Juices fru, men allas fruar verkar bli dödade i den serien så avstår. Om det vore Desperate så nästintill samma sak, inget går bra för någon där. SATC, hmm ja vore kanske lite kul där då? Fast ändock inte. För ärligt så hoppas jag att jag kommit betydligt mycket längre vid trettioåtta än vad dom gjorde. Så denna fråga blev väldigt svår! Men var jag tvungen att välja så vore det nog... Juice fru! Jag skulle dö lycklig åtminstone! 

2. Vad ville du bli när du blev stor som barn? 

Denna är lite enklare dock! Jag ville bli författare eller lärare. Jobbar numer som lärarvikarie och har som mål att ge ut en bok innan jag dör, så mina drömmar håller i sig fortfarande! 

3. Vilken är din favorit doft? 

Hmm, karldoft! Finns inget bättre! Speciellt mäns duschtvåler, Axe lika så. Skulle kunna lukta på sådant dagar i ända! Mumma säger jag bara! 

4. Om du vore en stenbumling, vart skulle du vilja ligga still då? 

Haha vilken udda fråga! Om man ligger still i stan så blir man urinerad på och krockad med (egna erfarenheter av det sistnämnda) men ändock, att ligga still på landet känns så tråkigt. Så väljer stan! Vid vattnet! 

5. Du får veta att jorden går under om tolv timmar, vad gör du? 

Jag gör allting jag inte vågar nu! Tatuera mig, råna en bank! Ge en människa jag inte känner en komplimang! Starta ett företag! Allting skulle jag göra, allt som tycks vara omöjligt! 

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet? 

Ja, vad vore inte? Om man får vara den som är den så skulle livet säkerligen vara en gnutta enklare. Fast om jag vore jag men i det motsatta könet, skulle det vara lite pinsamt att gråta såpass lätt som jag gör! Haha 

7. Vilket är ditt favoritverktyg? 

Vad räknas som ett verktyg? Det jag använder mig mest utav i min verktygslåda är ändock tumstocken. Så det lär väl vara det då? 

8. Vad gör du om tio år? 

Förhoppningsvis så jobbar jag som lärare! Har åtminstone två barn, min älskade efterlängtade hund, ett hus, men karl vid min sida. Osv osv. 

9. Vilken är din bästa danslåt? 

Den ändras flera gånger om. Men just nu är det sexy back - R n B Allstars

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då? 

Men kämpiga frågor! Men det skulle nog vara sängkläder, då det är det i tyg som ligger mig varmast om hjärtat! Med volanger och knappar och allt liknande! Sydde sängkläder tidigare till spjälsäng, men det är ju inte riktigt samma sak. 

11. Hur skulle du hantera det om du vann 108 560 000 euro? 

För det första så har jag ingen aning om hur mycket det är i svenska kronor. Så huruvida jag skulle hantera detta är väldigt oklart. Men vet då att min framtida hund skulle komma in i mitt liv lite tidigare än vad det nu är planerat! 

12. Vad tycker du om ordet hen? 

Avskyvärt! Vi har klarat oss tidigare utan det, så ser ingen anledning till att det plötsligt ska börja användas! Man får vara vem man vill och som man vill, men man är antingen de ena eller det andra. Så är det bara. 

13. Vilket är ditt bästa recept? Varför? 

Hmm, svårt svårt.. Har inget eget recept, men de lär vara bakelser av alla dess slag. Speciellt cupcakes! De är så färggranna! 

14. Vad tycker du om köttkonsumtion? 

Men vad är detta för frågor!? Jag avskyr att ta i rått kött, men kan inte tänka mig att vända köttfärsen ryggen för det. Vegetarisk mat är inte så tokigt, men det är inte min kopp av te. 

15. Är du beroende av något? 

Tidigare var jag "beroende" av Facebook. Men efter snart tre månader utan kan jag nog säga att jag är botad! Haha! Skämt åsido. Men jag är beroende av sällskap, avskyr att vara ensam.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför? 

Det lär ändå vara all den musik man lyssnade på i yngre dagar. Finns för de mesta någon händelse förknippad till låtarna, älskade uppväxt! 

17. Vad gör dig riktigt förbannad? 

Vart ska jag börja? Haha.. Nej men det som gör mig mest förbannad är nog ändock oärliga personer! Personer som har dolda avsikter. Personer som utnyttjar en för att själva få ut något av det. Dessa personer har tydligen blivit experter så de är inte lika enkla att urskilja längre, eller så kanske det är en annan som börjar bli allt för blind? 

18. Har du något riktigt bra husmorstips? 

Jaaa, vid halsbränna så ät BANAN! Det fungerar kanonbra! Ingen tror mig dock. Men de är betydligt mycket bättre för kroppen att få i sig en banan eller två istället för att knapra en massa piller! 

19. Finns det någon reklam som du tycker är riktigt bra? 

Haha ja! AMF PENSIONs "musikvideo" där tiden sjunger Jaaa-AA-a-aaaaa! Haha underbar! Lika ICAreklamerna! 

20. Är du lik dig nu, som du var när du var ett barn? 

Beror väl på vad man menar? Är inte lika intresserad av geggapölarna, inte alls lika rädd för alltid (ex kvalster, var livrädd för de när jag var liten!) samt att jag inte alls är lika mammig, haha okej det sista var en lögn! Men för övrigt. Klart man ändras! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha bra frågor ;)

2014-12-05 @ 17:22:50
Postat av: EmmA

uppdatering hohooho

2014-12-06 @ 19:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0