"Semester" från livet och oförberedd överraskning.

Så var det roliga över. Eller vad man ska säga. 
Varit husvakt i en veckas tid nu, till två hus under ett par dagar. Men nu är alla inblandade hemma, på grund av olika anledningar. Goda som dåliga. Men varit riktigt skönt att vara i hus dessa dagar då det varit såpass varmt. Glassat i solen och bara varit, kollat ikapp en hel drös med serier och filmer som jag inte tidigare kunnat se på grund av internet. 


Det var såpass varmt här om dagen att katterna höll sig inne hela dagen, bara sov och sov. Dock hade den dagen ett abrupt slut. Skrev detta sms till mamma på kvällen: 
Höll precis på att somna när jag hörde att det knastrade. Lät som att Hektor åt torrfoder. Såg att det var en mus. Fick jaga honom för att få tag på den, ut, hämta spade, plocka upp den. Hulka. Torka upp efter. Nu mår jag super illa och kommer inte kunna somna på ett tag. Äckelkatt! Så var det verkligen slut på att de fick gå ut!
Haha som sagt, inte det roligaste. Allt som allt fick jag plocka upp två gånger efter honom! Usch! De fick ju självklart gå ut då ena katten var ute vid denna händelse så var tvungen att ha öppet fönster åt dom. Men usch vad hemskt det var! De ljuden kommer att hemsöka mig i drömmarna länge. Hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0