Ett tungt väl genomtänkt beslut, samt en nystart.

Har under en längre tid tappat lusten alls för denna bloggen. Det märks även här. Jag älskar att blogga, jag älskar att dela med mig av min vardag, att visa familj och vänner på avstånd hur mitt liv fortskrider då jag inte talar med dem dagligen. 

Men någonstans har jag tröttnat, jag har vuxit ur denna blogg. Spenderat snart sju år här under detta domän, spenderat fyra förhållanden och en massa hemskheter med denna blogg. Hjärtinfarkter och elaka kommentarer, flyttat hemifrån och flyttat hem igen. Sen flyttat hemifrån igen, vänskaper som kommit och gått och tyvärr även bortgångar av alla dess slag. Kommentarerna klarar jag av, hårdhudad som man är, men ändå. Det finns oerhört mycket här, mycket hjärta och mycket smärta. 

Därför har jag beslutat mig för att skaffa en ny blogg, en nystart. En blogg som bara nuet finns i. En blogg som kan lyfta den tunga stenen från axlarna som denna blogg lämnat efter sig. Men denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar, för minnena och för att den faktiskt varit min följeslagare i sju års tid. Men den kommer troligtvis inte uppdateras så mycket mer efter detta inlägg. Till slut kommer den även lösenordsskyddas så den blir bara till för mig men det är inom en avlägsen framtid. 

Så nu behöver jag er hjälp kära läsare, vad ska min nya blogg heta? Något simpelt att komma ihåg. Något som passar och något som gör bloggen rättvis. Gnugga geniknölarna så hörs vi! 

Puss och kram, Madde. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0