Fullspäckad måndag!

Denna dagen har varit fylld från starten! 
Väcktes halv nio, upp och klädde på mig. Åkte till Julia och hämtade henne, hem till mig och plockade ut skuffen (krävs två för att få upp luckan så den har en ovana att gå i baklås). Tillbaka till Julia och slängde en drös med kartonger, kånkade med en stol hem till mig. 


Efter det så åkte jag hem och plockade fram mat på tining, medan det tinades så passade jag på att stryka gardiner och byta gardiner i princip i hela lägenheten. 


Efter att det var klart så lagade jag mat och fixade matlåda till imorgon. När det var klart så pallrade jag mig iväg på ett info möte om hur mina kommande veckor kommer att se ut då jag blivit bokad från och med onsdag och två veckor framöver från de. För er som jobbar som lärarvikarie så säger jag detta: om möjligheten finns så åk och träffa den ni ska vikariera för innan. Man får veta så otroligt mycket på det! Efter det mötet åkte jag och plockade upp Julia igen och tvingade med henne och Mille på promenad. 


Vi gick allt som allt lite över fyra kilometer, lagomt och bra. Sedan hem igen, då satte jag mig faktiskt i soffan och kikade på lite tv-program och plockade med disken. Senare mot kvällningen kom Julia och Mille på besök och vi kikade film. Just lämnat av dom hemma vid sig, nu lagt mig. Ska beta av det dagliga samtalet sedan blir det att sova för hela slanten! För imorgon ringer klockan vid nio tiden, upp och äta frukost sen drar jag och Julia ut på en promenad vid tio. Sedan är det full rulle även imorgon. Man ska hålla igång sig! 

Nej nu vet ni vad denna måndagen har erbjudit mig, för ovanlighetens skull så var det inte en tråkig måndag. Lär säga att jag tycker om dagar som dessa. 

Puss och kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0