Sover borta för första gången på evigheter.

Ligger i en säng som inte är min och försökt somna de snart senaste två timmarna. Har ni någon aning om hur svårt det är? Speciellt när man sover ensam hemma hos någon? När man är så hemmakär som jag är så är det faktiskt ganska så jobbigt. Men oerhört tacksam ändock att i slutändan hade jag faktiskt fyra stycken alternativ att välja mellan. 




Anledningen till detta är att det tydligen är en vattenläcka så de stängt av vattnet mer eller mindre, kommer bara brunt vatten ur kranarna. Sista slurken typ. De har grävt upp vid gatan och sedan tog de kväller. Personligen så tycker jag då att de kunde ju lika gärna väntat till imorgon om det gick att lämna det som det är, men vad vet jag. Så det kändes inte optimalt att sova hemma, upp och jobba 08:00 och inte fri tillgång till vatten. Katastrofalt närmare bestämt. Så i mina desperata försök till sovplats lyckades jag ändå få låna ett sovrum vid mamma och pappa, en soffa vid min syster samt sängplats vid två andra separata vänner. Valde den platsen som jag fick ha ifred, alltså inte störa någon annan när jag ska upp tidigt imorgon. Får hoppas till gudarna dock att detta är fixat imorgon så jag får sova hemma. 

Nåväl, det blir som de blir och är som det är. Som sagt oerhört tacksam över att jag har folk som ställer upp trotts mindre kriser. Ni är guld värda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0