Topp fem!


Så var det äntligen dags att slänga ut beställningsinlägget, fortfarande sjuk men känns lite stressande att inte lägga ut. Så den kommer nu! Här är mina topp fem cry movies i turordning denna gången! 


Jag går ut tungt! Nummer ett på listan är Now is good! Jag är något utav helt värdelös på att förklara filmer, eller jag är expert på att spoila. Så lite kortfattat; Now is good handlar om denna tjej Som har leukemi och gör en lista på saker hon vill hinna göra innan hon dör. Sakta men säkert bockar hon av punkterna medan hennes far blir allt mer uppgiven då han inte accepterar att hon inte kommer finnas mer. 
SÅÅÅÅÅ BRAAAA! 


Nummer två på listan finns The fault is in our stars. Även en hjärtekrossar film! 
Filmen handlar om en tjej som även hon är sjuk. Hon träffar denna killen som får henne att se det lite mer positivt på livet, you only live once så gör det bästa av det hela. Man får följa deras resa till Tyskland och andra olika resor i deras liv. 

Som nummer tre har vi den klassiska kärleksfilmen P.S. I Love you som inte många kan ha missat. 
Filmen handlar om Holly och Gerry. Gerry dör i en hjärntumör och filmens huvudhandling är hur Holly handskas med hans bortgång och får även oväntad hjälp av just Gerry för att kunna göra detta.

Här kommer filmen som nog kommer vara svårast att förklara. Då den utspelar sig i en liten alternativ värld. På plats nummer fyra hittar vi alltså Never let me go Som även denna är en otrolig kärleksfilm. 
Vi möter Kathy, Ruth och Tommy. I en värld där barn som är oönskade automatiskt blir organdonatörer till de önskade i världen. Det blir ett triangeldrama redan i tidig ålder mellan dessa tre som håller i sig till vuxen ålder. Sakta men säkert så börjar organen att plockas på Ruth och Tommy, medan Kathy fick turen att jobba som vårdare för just organdonatörerna. Men till slut ska väl även hon börja donera innan hennes organ blir obrukbara. 
Hemsk men ändå galet underbar! Inte den mest omtalade filmen men den ligger mig varm om hjärtat. 


Sist men inte minst har vi Ladder 49 som jag tipsat om i tid och otid genom åren här på bloggen. Filmen är gjord i det syftet att hedra alla brandmän runt om i världen!
I denna filmen följer vi ett gäng brandmän till olika olyckor och får följa deras familjer i oron om att deras män/pappor inte kommer komma hem. Den är skildrar som om det skulle kunna hända i verkligheten, många av sakerna i filmen har nog garanterat hänt i verkligheten. 

Här har vi mina topp fem cry movies! Love Love Love till alla dessa filmer! Den första Now is good har jag bara lyckats se en gång, den krossade mitt hjärta. Nr två på listan har jag sett två gånger, nästan så man ångrade den andra gången för man kom på hur sorglig den var. Jag ser att den röda tråden i mina filmer gäller cancer och organ, så jag hoppas att ingen tar åt sig fel allt för mycket. Det är inte som att jag ser något roligt i det hela. Det är oftast det filmer handlar om för det är något nästintill varenda person kan relatera till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0