Att jobba som lärare.

Jag är förvisso endast vikarie men jag har oftast hamnat på ställen som behållt mig en till två terminer. Det är verkligen mitt bästa beslut att gå med i vikariepoolen! Jag känner mig hemma bland alla böcker och bänkar, med alla barn. Känns suveränt när man lär dom något, ännu bättre när man lär dom någonting viktigt! Något som kan komma att forma barnen senare i livet, det värmer fint i hjärtat när man ser hur de tar till sig det man säger och ändrar sitt sätt att vara mot andra. Lika så när de likt hungriga gamungar vill lära sig mer, inte gällande alla ämnen. Men alla har något ämne som gör de mer engagerade och beslutna om att lära sig. 


Om du som läser detta är förälder till någon av eleverna som jag har eller haft genom tiden så vill jag att du vet att jag brinner verkligen för mitt jobb! Jag står upp mot det som är fel och gör allt i min makt för att alla barn ska må bra och lära sig något. Men som vikarie är det inte alltid lätt att göra sin röst hörd, då många enspåriga kan slå dövörat till. När det kommer till äldre barn är set ännu svårare, det handlar om att bryta ett "fungerande" mönster i deras vardag. Det kanske är felaktigt men de har kanske varit så jämt för barnen. Jag slåss för barns kunskap och jag slåss för barns välmående, jag hoppas innerligt att jag kommer in på högskolan så jag kan få en fast basis och verkligen forma barnen från start. 

Jag har hittat helt rätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0