Årsresumé 2016

Hello friends!

Så var det dags att se tillbaka på det gångna året. Vad mycket som hänt ändock! Här kommer nog längsta inlägget för i år! 
 
Januari.
Den här månaden började blandat. Var inte på topp, berättade att det inte blev som det var planerat med skola. Var mycket kalender och wtj, ringde på ett jobb. Det var galet mycket snö överallt.
 

Februari.
Denna månaden började jag jobba än en gång på samma skola som under hösten 2015 men i en ny klass. Mitt första jobb som "riktig" klassföreståndare. (Så glad att jag än idag är med de barnen!) Fick även upp ögonen för affären TGR. Åt mestadels toasts med tomater till. 

 

Mars.
Denna månad var som höst. Youtube uppdaterades lite mer än vanligt. Jag fick dille på runda bilder och spenderade på tok för mycket tid i sängen med Olga. Denna månad fick jag hem min Happy Planner. Som jag längtade efter den, som jag längtade efter att få börja i den men fick vänta ett par månader. Än idag skriver jag i den dagligen och ser inte mig själv utan den. 

 

April
Denna månaden var bra, den gillar jag. Jag började leka runt med programmet för klistermärken (det program jag använder dagligen nu för tiden!) Jag blev sjuk, för ovanlighetens skull. Men denna sjuka höll i sig stenhårt. Men mitt i allt det där firade jag och Johan ett år tillsammans. Då passade vi även på att förlova oss! Ringarna har vi dock hunnit byta en gång redan då min blev för stor. Då jag denna månad bestämde mig för att nu fick det vara nog, dags för förändring! 

 

Maj.
Maj var en riktig bakmånad, jag bakade för glatts livet. Någonstans här kom dock sjukan tillbaka, rösten slogs ut totalt och jag var sjukskriven sista tiden från jobbet. Vilket var en sorg i sig dels för att de var sista tiden som klassföreståndare och dels för att den skolan lades ner till sommaren. Trotts talförbud och sjukskrivning kunde jag inte hålla mig borta från jobbet, smet dit titt som tätt och umgicks. Denna månad köpte jag mig sillen, min klistermärksmaskin. Bästa köpet! 

 

Juni
Fortfarande sjukskriven i början av månaden. Men började jobba sista veckan i skolan, då struntade jag i min röst. Jag ville vara med sista vändan, jag ville lämna skolan med barnen. Jag jobbade en vända där efter vi slutade också. Var på bio tillsammans med världens bästa. Försökte sova men det gick dåligt när Johan låg borta. 

 

Juli
Denna månad fyllde jag 25 år. Många rum gjordes om i huset, Pokémon GO fick mig att röra mig utanför huset. Jag fick mitt Fitbit armband, vilket jag är sjukt tacksam över då det förändrade mitt liv totalt! Jag började göra mina egna kit till kalendern och världens bästa Doris flyttade hem till oss, hon är nog ändock oslagbart den bästa födelsedagspresenten! 

Augusti.
Här började jag jobba igen, samma barn och kollegor men ny skola. Även nya barn och nya kollegor. Denna månaden betade jag av en hel månad utan Coca Cola. Doris fick sin Molly-kompis då mattehjärtat värkte över att lämna henne själv hemma när jag jobbade. Molly visade sig vara en knepig liten dam som helst av allt sover i tvättmaskinen. Mitt hjärtegull! Min älskade sambo fyllde även 30 år denna månaden.

 

September
Denna månaden steg jag utanför min comfortzone och började bära ett plagg ut och in per dag. Inte samma plagg två dagar i rad. Det var en utmaning kan jag lova. Folk frågade mycket varför jag inte vände rätt kläderna. Men de gick! Johan började jobba där han jobbar idag och blev automatiskt hemma varje natt, vilken fröjd och oj som jag sov! 

 

Oktober.
Jag "bytte jobb" denna månad, eller närmare bestämt arbetsplats då jag blev utlånad av min chef. Livet hamnade lite på kant denna månad. De gick dåligt med viktnedgången, det gick dåligt med humöret. Det mesta gick dåligt denna månaden. Men jag fortsatte kämpa och överbevisade mig själv att jag klarar nästintill allt! Jag började läsa en hel den och avslutade månaden med att skaffa glasögon. 

 
 

November.
Denna månaden var jag tillbaka på jobbet och back in the game så att säga. Jag gick och gick och gick. Allting vände och jag blev allt mer positiv. Dock blev bloggen lidande då jag inte var van längre vid att jobba som jag gör. Min farfar lämnade oss denna månad vilket krossade mitt hjärta en del. Denna månad korsade jag -25kg sträcket och valde att ta en paus till nästa år. 

 
 
December
Så är vi i slutet på året. Vi kunde läsa om farfar i tidningen, vi var till kyrkan och sa farväl. Det har varit bilkrångel och sjukdomar i familjen som satte julen på spel. Men julen kom och julen gick. Beställde drömsoffan som jag fortfarande väntar på. Känner mig allt mer nöjd med mig själv och ser fram emot 2017 med alla dess mål och drömmar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0