Att utmana sig själv och varandra!

Jag och min trofastaste bloggläsare, även en av mina närmaste vänner, Emma spelar sims 3 på ganska så daglig basis. Men igår började vi med en utmaning för oss båda, då det blir lätt enformigt på sims och man tröttnar och byter familj. Så vi gjorde som sagt i ordning en utmaning för att spicea upp det hela! 
 
Vi dividerade fram och tillbaka hela dagen över olika regler och mål vi skulle ha med våra simmar. Till slut hade vi tre regler gällande självaste simmen, fyra stycken regler gällande huset som den skulle bo i, en stor reel gällande spelandet samt ett mål. Vi båda uppnådde målet igår, samt höll oss till de alla regler som vi satt. Så idag är en ny dag, alltså ny utmaning och nya regler. 
 
 
Här ovanför ser ni min sim, Daniel. Våra regler för simmen var ganska enkla:
- Gör den kraftigaste simmen man kan göra enligt spelet.
- Det får inte finnas några muskler från start på simmen.
- H*n ska ha konstiga opassande egenskaper MEN God måste finnas med då man måste donera pengar.
 
Så alltså här har ni min gubben, Daniel, som sagt. Han har egenskaperna soffpotatis, God, överkänslig, ensamvarg och han hatar naturen. Vårat mål med gårdagen var att vi skulle göra våra simmar smala, samtidigt som de måste jobba då de ska donera 1000 simdaler i veckan. Det var en utmaning utan dess like! 
 
 
Men jag lyckades som sagt var, han blev smal. Råkade även ut för både inbrott och brand under gårdagen, men det är sånt som händer. Så idag är det dags för Daniel att anta en ny utmaning i livet. Idag ska vi till att börja med riva huset och bygga ett hus med en kassa på 50 000 simdaler. Istället för som igår 5000 simdaler. Så idag ska han testa på att vara rik. Samt testa på ett nytt yrke. 
 
Detta var riktigt roligt att spela! Att testa på olika utmaningar som man själv samt någon annan satt för en. Sätta ett mål för att sedan uppnå det och hålla målet flytande. 
 
Är du också en simsnörd som fastnat i gamla vanor? Spicea upp det hela lite med en utmaning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0