Att vara organiserad.

Hello friends!
Onsdag är lika med ledig dag, är lika med städdag. Allt som oftast skriver jag en mega checklista till onsdagarna, eller andra dagar, som jag vill få saker gjorda. Lika så satte jag mig igår och började skriva en lista, den blev lång kan jag lova. Så då fick jag smått ångest över om jag skulle hinna med allt.

Men då fick jag en briljant idé, upp med Word och började knåpa. Efter många om och men så lyckades jag skriva ett städschema utefter "dagligen", veckovis och månadsvis. Många saker på dagligen är även veckovis. Men eftersom jag behöver ha det detaljerat när jag kryssar av så fick det bli så.

Så nu finns det ett schema utprintat för varje vecka resten av året. Är det konstigt att jag blev väldigt exalterad och vill sätta igång redan nu att göra saker för att få kryssa av? Jag är nog lite knäpp.

Mitt mål med detta är att det ska bli lite mer ordning i mitt huvud då jag allt som oftast måste skriva listor på vad som behöver göras så jag "måste" checka av dom, annars är risken oerhört stor att jag inte gör någonting alls av sakerna. Vilket känns lite sådär om jag ska vara ärlig. Så heja mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh får jag fråga om du har mallen kvar och om man skulle få låna den kanske?:-) försöker få till liknande o dela upp hushållssysslorna med sambon;p maila gärna tillbaka isåfall:)

2019-04-25 @ 01:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0