Ta upp det som varit tappat?

Uuh idag har det varit en kall dag. Snön har singlat ner mest hela dagen. Årets första snö! (Eller ja, vinterns första snö!) Johan och Theo är och jobbar lite, jag har mest legat på soffan och fryst tillsammans med Molly. I förmiddags åkte vi iväg och åt brunch, det var mysigt! Sen har det varit full rulle hela dagen fram till dess att de åkte. Barnens "sängtak" är fixade, Tindras sänghimmel är uppe och Theos sängtak är uppe. Så skönt att fått det gjort! Nu är det bara en läslampa till mig som ska fixas sen är alla måsten gjorda.

Detta med mitt fitbit har gått i kärret totalt sedan jag bytte jobb. Går inte alls mycket på jobbet och väl hemma så är jag så slut efter dagen att jag vill inte. Så har börjat om från början för att inte tappa det helt, så nu är målet 5k steg om dagen. Hoppas på att klara betydligt mycket mer men man måste sätta realistiska mål. Känslan när armbandet vibrerar att man klarat dagen är underbart! Även fast det är lågt just nu. Men jag ska klara det! Fasen när man kommit såhär långt så är det inte värt att tappa det hela, jag har ju gått ner hur mycket som helst med hjälp av detta armband!

Nej nu ska jag fixa lite här hemma innan pojkarna kommer hem. Då blir det tacopaj och Disney mys som alltid på lördagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0