Att sova som ett djur..

Hello friends!

Det var länge sedan jag var vaken de här tiden på dygnet, klockan är nu 01:30. Sen vi flyttade hit har jag ärligt sovit som en GUD! Min snitttid på sömn har ökat mer och mer för varje vecka! Jag är så nöjd med det. Men sen kommer de nätter som dessa, huvudet är för fullt med tankar och kroppen är rastlös. Även fast det sista vi gör innan vi lägger oss är att gå en kissrunda med Charlie. Men idag så fungerade det inte. 

Känner mig också lite hemsk då djuren blir automatiskt att sova dåligt när jag gör det. Som min fina Molly, som äntligen har hittat tillbaka till sängen igen. Innan vi flyttade så delade jag sänghalva med henne varje natt, nu har hon precis börjat sova med mig igen. Men pluppan får ju inte sova ifred när jag är vaken såhär länge. För plötsligt kommer jag på att jag är törstig, då måste jag kliva upp. Sen måste jag gå på toa, kliva upp igen. Hon har nu lämnat sängen, antar att hon gick upp där hon får sova ifred. Det mest komiska är väl ändock att jag är så oroad över att jag stör deras sömn, när de egentligen sover mellan 16-18 timmar per dygn. Hon får garanterat sin sömn ändå! Lika så Charlie, han sover i snitt 12-18 timmar per dygn. Dock stör katterna honom något så enormt när de leker, han vill ju vara med men han är för trött när de väl håller lådan. 


Kan ärligt säga att jag är lite avundsjuk på dom, tänk om en annan fick sova så länge!

Nej nu ska jag sova, därmed basta! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0