Bästa kattsanden?

Hello friends! 

Igår gjorde jag ett ordentligt ryck här hemma och grejat med sådant man oftast drar sig för. Så som att sota ur kaminen, att diska, att diska kattlådorna och byta kattsand. Det är just det som detta inlägg kommer att handla om! 

Den bästa kattsanden?

Nu tänker ni, men fy så tråkigt! Men jag tycker personligen att detta är rätt så intressant. Speciellt då jag har katt som inte kan ha vilken sand som helst, nämligen Molly. Dessutom för mig själv, har lagt märke till när jag jagade den perfekta kattsanden att jag är allergisk mot många av de som finns ute på marknaden. Speciellt de med parfym i sig! 

Molly då? Jo hon har ju lite ulligare päls än Doris, Doris har klarat alla kattsander finfint förutom de som är kristaller, de går hon inte på. Men för övrigt så har de gått suveränt! Dessvärre med Molly så har nästintill alla kattsander vi testat på fastnat i hennes tassar. Även i hennes päls. Detta har såklart varit olustigt för både henne och oss då vi inte vill ha kattsand precis överallt. Men för henne har de varit extra jobbigt, vilket man ändå kan förstå. 

Så en dag snubblade jag över ett märke som säljs på Dollar Store. Jag tänkte att det var väl värt att testa när alla dessa lite dyrare märken bara varit värdelösa, även Ever Clean som var varmt rekommenderar när jag desperat bad mina vänner på Facebook om hjälp. Säger inte att de dyrare är rent dåliga, men för mina katter passade de verkligen inte!

Vitakraft Compact Ultra!

Denna kattsanden har varit vår räddning, den klumpar sig alldeles lagom. Den doftar inte, dammar otroligt lite. Den är perfekt för våra katter! Lika så de tillhörande påsarna har vi i kattlådan som finns på ovanvåningen. Då behöver man dessutom inte diska lådan lika ofta som vi får göra med den som står nere som är en låda med tak. Har försökt att ha påse i den men det är närmast omöjligt. 

Våra katter är dessutom väldigt finurliga, eller smarta. Det beror helt hur man ser på saken! De kissar i den taklösa på ovanvåningen och bajsar i den med tak och lucka här på nedanvåningen. Det luktar knappt om lådorna tack vare det! Kloka djur! 

Anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag själv sökte som en galning på internet och olika bloggar utan att komma fram till något vettigt gällande detta ämne. Det känns ändock som att Molly omöjligt kan vara den enda katten som har problem med kattsand i pälsen? 

Så förhoppningsvis kommer detta inlägget hjälpa någon annan som varit i min sits, jag säger inte att denna sand kommer passa alla katter med ullig päls, men det är värt ett försök. Speciellt då de är lite billigare, nämligen 70kr/paketet på Dollar Store. (Nej inlägget är inte sponsrat!) jag tycker att det är värt det! 

Jag skulle våga säga att detta är den bästa kattsanden! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0