En redig kvinna gör vad?

Hello friends! 

Så var denna dagen slut, barnen håller på att göra sig redo för att sova. Vi gör oss redo för några till avsnitt av Once Upon A Time som vi börjat strecktittat på! 

Eftersom vi vaknade till att vintern kommit tillbaka så beslutade jag mig för att jag skulle elda då ingen klivit upp riktigt än. 


Sagt och gjort så gick jag ut och hämtade ved och begav mig in. 

En redig kvinna reder sig själv tänkte jag, men ack så fel jag hade.

Efter ett smärre psykbryt fick Johan kliva upp och ta över då det inte alls gick som jag ville, jag är värdelös på att göra eld. Det är bara så! I förra hemmet så lyckades jag mest tända eld på vedkorgen, här blåses det bara ut. Jag blir fasen tokig! 

Sedan har dagen rullat på. Barnen blev hämtade av sin farmor och åkte iväg och lekte med sina kusiner. Vi städade då och åt lunch med oss själva. Sedan kom barnen hem, vi såg på Harry Potter och Charlie tog över en stor del av soffan till sig själv medan vi såg på filmen. Vi andra fick trängas på resten av soffan, vilket kan tyckas som nycket men med två barn som tycks glömt av hur man sitter upp så blev det väldigt trångt. Tokiga hund!


Nu ska vi, som sagt, kika på tvn sedan sova, hoppas ni är nöjda med den stigande uppdateringen! Puss och hej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0