#husdjurstag

Hello friends! 

Jag har länge velat göra en husdjurs tag, helst via video. Med alla tre djuren! Men jag är lite för osäker i mig själv än för att våga sätta mig framför kameran, men en vacker dag! 

Så jag tänkte att jag gör en textversion av den, med start av Charlie! Here it comes! 

1. Vad heter ditt djur? 

Han heter Charlie, men enligt papper heter han Charek då uppfödaren glömde av vad Johan sa när han skulle fylla i papperna. 

2. Vad för sorts djur och vad för ras?
Han är en hund (oftast! Haha) och han är en östsibirisk laika. 

3. Hur länge har du haft ditt djur? 
Johan har haft honom sedan han var en liten valp, han fyller tre år i juni och här om dagen firade vi våran 2års dag så i strax över två år då. 

4. Hur fick du ditt djur? 
Ja det kanske man kan lista ut med raderna ovanför? Jag flyttade ihop med honom när jag flyttade ihop med Johan. 

5. Hur gammal är han? 
Som nämnt ovan så fyller han tre i juni, så då är han alltså 2 år och 10 månader gammal för tillfället. Galet då han känns som ungefär 2 månader i psyket, haha! 

6. Nämn några knäppa grejer om djurets personlighet?

Oj vart ska man börja? För tillfället har han och Doris en maktkamp om vem Johan tillhör. Vilket är ganska så drygt. Annars så är han precis som vilken valp som helst, förutom det faktum att han inte är en valp egentligen. Han älskar att krypa upp i sängen på morgonen och väcka mig genom att knocka mig, aj säger näsan. Han trotsbajsar när han måste stanna hemma, han är med oss jämt utom när vi är och handlar. Ibland tar vi med honom om vi handlar i byn så knyter vi fast honom utanför i öglor som de satt upp för hundar. Han har ett runt tuggben som han leker med, han har haft det i tre snart fyra veckor och ändå har han ännu inte bitit i den. Katternas leksaker är så mycket roligare än hans! Stulit flera av dom samt ätit sönder några. Han har ett gosedjur i form av en giraff, han leker inte med den men Gud nåde om den lämnar mattan i hallen då blir de livat! Han är jättemån om Molly, när Doris och Molly leker så agerar han dommare för att se till att Molly inte gör sig illa. Nu får det nog vara nog annars så fortsätter denna punkt i flera meter till. 

 7. Vilka är dina favorit stunder med ditt djur?
Denna punkt skulle kunna bli lång den också. Men jag håller mig kort, de är på morgonen när han smyger upp bredvid mig i sängen och myser en liten stund. Även de gånger han kryper upp med en i soffan och bara är, älskar honom så sjukt mycket då! 

8. Vad kallar du ditt djur?

Oj, kärt barn har många namn! Charlie, Charlin, Sapplin, Chappe, Charlie-Banan, Bananen, Ballen (fy mig!), Balin, Sali (från Lovisa), Salien, Åke, Åke-Tråke, Charles-Ingvar, Buffen, Kiosk-Mongo (får man heller inte kalla honom egentligen) ja listan kan göras otroligt lång! 

9. Kan ditt djur några trix?
Det beror på vem du frågar, frågar du honom så säkerligen! De enda trixiga jag tycker är att han är fenomenal på att trassla in sig runt träden och buskarna på gården då han är på linan. 

10. Vad betyder din relation med ditt djur för dig? 
Ja alltså, vad betyder det inte? Jag är en djurälskare, jag har inga barn därför är mina djur mina barn. Jag kan spy galla över Charlie ibland, men de gånger han varit iväg med Johan över nätter och så när Johan jobbade borta hade jag separationsångest deluxe, det blir på tok för tomt när han inte är hemma! 

Älskade fina hund! ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0