Tre månader.

Hello friends! 

Idag är det tre månader sedan jag fick min diagnos. Tre månader! Det är ju helt sjuk egentligen när man tänker på det. 

Det känns som igår när jag satt där på sjukhussängen i Falun och fick information liksom hällandes över mig, allt från vilken mat man ska äta till att man ska undvika både hyperglykemi och hypogykemi. Vilket på ren svenska är högt och lågt blodsocker. Men allt lät liksom som grekiska där i Falun för tre månader sedan. 

Jag har kommit så långt med min sjukdom, jag har lyckats tyglat den någorlunda, det går trots allt att jämföras med ett lejon. Det är helt okej tills det helt plötsligt dyker upp onödigt socker eller en stressfylld situation, då är den inte tam längre. Jag har bytt till nya sprutor, jag har gått ifrån stick i finger till en libre. Jag har "hunnit" så mycket! Lärt mig så mycket.


Ärligt talat så när jag satt där och diabetessköterskan kom med apparater som jag skulle ha med hem och massvis med broschyrer så tänkte jag om och om igen "HUR ska jag klara av det här!? HUR ska jag kunna leva med detta!?" 

Se på mig nu..! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0