Semester!

Hello friends! 

Så var det måndag igen, starten på sista semesterveckan för denna gången. Jag tog bara två veckor nu under sommaren för man vet ju inte hur hösten kommer att se ut. 

Hur som haver, igår var vi och firade Emanuel som fyllde 15 år, helt sjukt vad fort tiden går! Känns som att han var liten alldeles nyss. Men icke. Där spenderade jag lite tid i deras hängmatta, då insåg jag en sak. 

Igår är första dagen på denna semester som verkligen kändes som "jag har semester!" Dag. Även om blodsockret kanske inte var min vän som ni såg så var det ändå en bra dag. Gick runt i pyjamasen till strax efter tre på eftermiddagen innan jag bytte om. Bara myste och umgicks med familjen här hemma. Löste en sjujäkla massa sodoku i en tidning vi fått av Johans mamma. Bara var! 

Att det ska ta en hel vecka av ledighet innan man känner att man faktiskt är ledig, knasigt va? Men sen har det ändå varit en ganska så händelserik vecka. Med tanke på att Johan spenderade onsdag-fredag på sjukhuset i Falun och jag har varit förkyld sedan i onsdags. Så det har ändå varit fullt upp på något vis. 


Nu väntar en ännu mer hektisk vecka ändå, onsdag ska jag till min diabetessköterska, torsdag får jag veta om jag kommer in på skolan som jag sökt, fredag får vi nycklarna till lokalen och ska fixa i ordning den. Lördag gifter vi oss, söndag städar vi och skickar hem barnen för denna gång sedan är det jobb som väntar nästa måndag för oss båda. Så det blir ändå en hel del saker som kommer ske denna vecka, men just idag ska jag bara vara. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0