Hiss eller diss?

Hello friends! 

Ny vecka nya tag, nu är jag äntligen tillbaka på jobbet. Så då det mesta går tillbaka till det vanliga idag så tänkte jag göra ett tappert försök till en ny bloggvecka, låter det bra? 

Först ut så tänkte jag idag blogga om mina sprutor. Kul samtalsämne va? Jag vet att det första jag sa när jag fick min diagnos var "jag tänker inte bli min sjukdom!" Men jag har insett att min sjukdom är ju en del av mig. Kommer vars det för resten av mitt liv, så det är kanske bara att gilla läget? Så jag tänkte att jag kommer starta upp en ny kategori här på bloggen, än en gång, och skicka dit allt som har men diabetesen att göra. 

Jag var iväg i fredags iallafall till Apoteket och hämtade ut ett sådant kärl som man ska förvara nålarna i. Det var nästan lite skrattretande vilken liten hink hon gav mig. 

Till vänster på bild ser ni en lingonsyltsburk, inte alls stor. Då var den hinken ännu mindre. Jag har använt lingonsyltsburken hittills att förvara nålarna. Men när de väl ska slängas måste de ju vara i såna hinkar. Men jag vet inte riktigt, jag använder ungefär 50st nålar i veckan. Visst vet jag att man kan använda dom fler än en gång, men det rekommenderas inte. Ärligt så tänker jag nog heller inte göra det. Jag tycker det gör ännu för ont även när det är en ny, då vill jag inte känna hur de känns med en redan använd nål. 


Det jag försöker komma fram till är att en sån burk fyller jag nog ganska så snabbt ändå, varför kan man inte få en större sådan som de har på sjukhus för? Ska undersöka saken om man kan få en sån. Annars kommer jag ju springa ihjäl mig med de där hinkarna. 

Denna hink får nog en diss av mig faktiskt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0